Třeboň na kole i pěšky – květen

10.-14. května 2017      fotogalerie Třeboň – květen

Účastnilo se: 39 cyklistů   Vedla: D.Jotovová

Do Třeboně jsme se vrátili po sedmnácti letech. Tehdy jsme byli ubytování v kempu v chatkách, tentokrát jsme spali v penzionu v Třeboni.

Při nakládání kol večer před odjezdem byly 4 °C a občas padaly krupky sněhu. Předpověď počasí nebyla nijak příznivá, ale přesto jsme se ráno plni očekávání vydali na cestu autobusem do Strmilova. Vyložili jsme kola, pořádně se oblékli a vyjeli. Jeli jsme krajinou rybníků, kolem rybníku Hejtman a Ratmírovského rybníka. V Jindřichově Hradci jsme se zastavili, občerstvili se a podívali na některé zajímavosti města, např. zde probíhá patnáctý poledník. Pokračovali jsme kolem barokního loveckého zámku Jemčina do Novosedel nad Nežárkou a k rybníku Rožmberk. Na hrázi jsme obdivovali obrovskou rozlohu největšího rybníku v Čechách s plochou 1000 ha. Vybudoval ho v 16.st. Jakub Krčín z Jelčan. Dodnes je výlov tohoto rybníka velkou událostí. Z hráze se někteří vydali zkratkou po turistické značce a dost toho litovali. Ti, kteří jeli delší trasu po cyklostezce, si užili a pěkně se svezli. Počasí se odpoledne zlepšilo, všichni dojeli v pořádku na ubytování. Tam už nás čekaly vytopené a čisté pokoje. Po ubytování jsme se šli podívat do města a na večeři do blízkých restaurací.

Druhý den jsme jeli na kolech do Českých Budějovic. Cesta byla dobře značená, trochu kopců jsme zdolali velmi rychle a na oběd jsme byli ve městě. Zpáteční cesta byla náročná na orientaci, trasa byla vyznačena v mapě, ale ne na silnicích. Někteří najeli o pár kilometrů navíc při hledání cesty, ale večer jsme byli všichni v penzionu. Počasí bylo pěkné, i večer bylo teplo, takže jsme poseděli na dvorku a zahrádce až do tmy.

Na pátek byla předpověď deště a také byli všichni trochu unaveni, rozhodli jsme se tedy pro zámkovou variantu. Jeli jsme autobusem na Hlubokou a prohlédli si nejnavštěvovanější zámek v ČR. Prošli jsme nádherný park a někteří došli až do zámku Ohrada a do zdejšího ZOO a národního zemědělského muzea. Počasí vydrželo, takže jsme po návratu do penzionu nasedli na kola a objeli alespoň rybník Svět, částečně po cyklostezce, částečně po naučné stezce. Ještě zbyl čas na návštěvu našeho ubytování v roce 2001 u Opatovického rybníka a konstatování, že za těch 17 let se nic nezměnilo.

Další den za krásného slunečného počasí jsme jeli okruh po Třeboňsku, nejprve k Vitmanovským rybníkům. Zajeli jsme k místu, odkud jsme mohli pozorovat kolonii kormoránů. Pokračovali jame do Stříbrce a do Stráže nad Nežárkou, městu, spojenému se jménem Emy Destinové. Dojeli jsme i k jejímu pomníku v lese. Ve Staňkově u rybníka jsme si dali k obědu grilované ryby a přečkali bouřku s deštěm pěkně pod střechou. Jeli jsme na Majdalenu a kolem Zlaté stoky a Opatovického rybníka do Třeboně. Večer jsme se rozloučili s městem, prošli si znovu centrum, zámek a park i Bertiny lázně.

V neděli ráno jsme vyjeli na kolech kolem Rožmberka k rybníkům s poetickými názvy-Víra, Naděje, Láska a dalším. Zastavili jsme ve Veselí nad Lužnicí, zde jsme také před lety bydleli na cyklozájezdu. Jen kousek to bylo do Soběslavi, kde jsme objevili zastrčenou hospodu se zahrádkou a dobře se najedli. Cíl byl v Plané nad Lužnicí, ale ten poslední úsek byl hodně kopcovatý. Všichni dojeli k autobusu, naložili jsme kola a odjeli domů plni dojmů z překrásné krajiny Třeboňsko. Už s těšíme na pobyt v červnu s další partou cyklistů i pěších.